Onderdeel van Stichting Stomaatje

Tekst grootte

Veelgestelde vragen



Hierboven zie je de meest gestelde vragen. Als je vraag hiermee niet is beantwoord, mail dan naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

 


 

  • Is Stomaatjes Gezocht gratis?

Ja. Je kunt Stomaatjes Gezocht gratis gebruiken. Hier zit geen maximale termijn aan vast. Er geen betaalde abonnementen. 

  

  • Hoe kan ik me registreren?

Klik op "Registreren" onder "Ik meld me aan!". Vul je gegevens in en lees de gebruikersvoorwaarden goed door, waarna je ze accepteert. Nadat je de Captcha (anti spamafbeelding) hebt ingevuld klik je op "registreer profiel" en je bent aangemeld. Je aanmelding dien je te bevestigen via de link in de activatiemail.

 

  • Waarom een ReCaptcha (anti spamafbeelding)?

Dit moeten we helaas doen om spam zoals robots (geautomatiseerde programma's) tegen te houden en zo geen misbruik maken van onze website. Deze afbeelding voor antispam staat onderaan bij het registreren. Je dient het getal in te vullen wat je ziet.

 

Het invullen van de ReCaptcha (anti spamafbeelding) lukt niet.

Rechts van de afbeelding staat bij het vraagteken de uitleg. Lukt het invullen niet? Je kunt rechts van de afbeelding een nieuwe code vragen en je kunt hem eventueel ook gesproken laten klinken. Indien het echt niet lukt, mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

 

  • Ik heb me net geregistreerd, waarom lukt het niet om in te loggen?

Na je registratie ontvang je een email met activatielink. Nadat je via deze email je aanmelding hebt bevestigd kun je inloggen op Stomaatjes gezocht.

 


 

  • Ik heb me net geregistreerd, waarom lukt het niet om in te loggen?

Na je registratie ontvang je een email met activatielink. Nadat je via deze email je aanmelding hebt bevestigd kun je inloggen op Stomaatjes gezocht.

 

  • Wat moet ik doen als ik een foutmelding krijg bij het inloggen?

Probeer nogmaals in te loggen in een andere webbrowser (bijvoorbeeld: Chrome of Firefox) en/of wis je gehele cachegeheugen. (windows= Ctrl + F5, Mac/Apple= Apple + R of Command + R)

 

  • Kan ik mijn gebruikersnaam veranderen?

Na inschrijving is het niet mogelijk zelf je gebruikersnaam te wijzigen. Dit kan namelijk verwarrend werken voor de andere leden. Je kunt een e-mail sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. waarbij je met een goed onderbouwde reden je gebruikersnaam door ons kunt laten veranderen.

 

  • Kan ik mijn wachtwoord wijzigen?

Ja dit is mogelijk. Ga naar deze pagina en klik op "Bewerk profiel".

 

  • Hoe vraag ik mijn wachtwoord opnieuw aan?

Klik hier om je wachtwoord opnieuw aan te vragen. Vul het e-mailadres in dat bij jouw account hoort. Je gebruikersnaam zal naar dit e-mailadres worden verzonden.

 


 

  • Hoe kan ik mijn profielfoto wijzigen?

Ga naar ‘Mijn profiel’ en klik op de afbeelding bij profielfoto. Hier kun je een afbeelding of foto uploaden vanaf je computer via 'Voeg foto's toe'. Selecteer na het uploaden van een foto of afbeelding de afbeelding en klik op 'Maak hier je profielfoto van'.

 

  • Hoe kan ik mijn profiel wijzigen?

 Ga naar ‘Mijn menu' en klik op 'Update profiel' om de gegevens in je profiel te wijzigen.

 

  • Door wie kan mijn profiel worden gezien?

Je profiel kan alleen worden bekeken door geregistreerde leden.  Je kunt jezelf instellen op online, alleen voor vrienden of privé. Er valt niets te googelen. We plaatsen niets op je social media.

 

  • Hoe kan ik een status invullen?

Je status kun je invullen bovenaan je profiel. Hierin kun je bijvoorbeeld aangeven hoe je je op dat moment voelt of waarmee je bezig bent, wat je leuk vindt etc.

 

  • Wat is een infobalk?

Een infobalk is een informatiebalk die rechts onderin beeld in kleine icoontjes diverse informatie geeft, zoals vrienden aanvragen, berichten etc. Je kunt zo op een snelle manier van de diverse functies gebruikmaken.

 

  • Hoe kan ik de infobalk activeren of deactiveren?

Ga naar ‘Mijn profiel’ en klik rechts op 'Instellingen'. Hier kun je de infobar activeren (aanzetten) of deactiveren (uitzetten).

 

  • Kan ik mijn emailadres wijzigen?

Ja dit is mogelijk. Ga naar deze pagina en klik op "Bewerk profiel".

 


 

  • Hoe kan ik zelf zoeken op Stomaatjes gezocht?

Hiervoor zijn verschillende mogelijkheden beschikbaar. Dit allen staat in de kolom ‘Stomaatjes gezocht’. Bij de optie 'Zoek een match', welke door middel van snel zoeken en geavanceerd zoeken kan worden gebruikt, vul je jouw voorkeuren in. Door middel van de filters kun je je zoekopdracht verfijnen. Hierna zal Stomaatjes gezocht op zoek gaan naar mogelijke matches. Hiertoe wordt, met behulp van een softwareprogramma, jouw profiel vergeleken met andere profielen. Ook bestaat er de optie ‘Zoek in de omgeving’.

  • Hoe werkt de optie 'Zoek in de omgeving'?

Je vult in je profiel je plaatsnaam in en ziet dan bij Zoeken in de omgeving een kaartje met een blauwe pion (dit ben jij). Bij afstand vul je een aantal kilometers in. Druk je op 'zoeken' dan vormt er zich een lichtblauwe cirkel om je pion heen. Dat kan betekenen dat je moet uitzoomen op de kaart. Mensen die in die straal wonen komen met hun naam in een rood vakje in de kaart te staan.

 

  • Bij 'Zoek in de omgeving' zie ik de gehele wereld, hoe komt dit?

Dit komt doordat je je eigen woonplaats en provincie nog niet hebt ingevuld in je profiel. Door het missen van deze informatie kan de kaart zich niet richten op de straal waarbinnen je wilt zoeken.

 

  • Hoe gaat dat matchen in zijn werk?

Bij het matchen wordt onder andere gekeken naar voorkeuren, eigenschappen en interesses. Jouw matches worden vervolgens aan je getoond. Jouw profiel kan ook als match aan een ander lid van Stomaatjes gezocht worden getoond. De aan je beschikbaar gestelde matches worden telkens geactualiseerd met nieuwe matches, zulks op basis van jouw (gewijzigde) profiel en de profielen van de leden van Stomaatjes gezocht.

 

  • Hoe kan ik het uitgebreide profiel van iemand bekijken?

Door in het profiel van die betreffende persoon op de gebruikersnaam links bovenin te klikken, of op de profielfoto te klikken en dan op het tabblad met de naam van de persoon klikt kom je in het uitgebreidere profiel van de persoon.

 


 

  • Hoe kan ik vrienden toevoegen?

Als je een profiel vindt die je na bijvoorbeeld een match, het zoeken in de omgeving of naar online gebruikers toe wilt voegen als vriend, kun je in het profiel onderaan klikken op 'Vraag vriendschap'.

 

  • Waar kan ik zien of ik een aanvraag heb voor een vriendschap?

Deze kun je vinden in ‘Mijn menu' en klik op 'Vrienden'. Hier vind je onder andere een tab  'Aanvragen'. Indien iemand bij jou een vriendschap heeft aangevraagd zie je bij de tab een rood vierkantje staan met daarin het cijfer van aantal vriendschapsaanvragen. je kunt een vriendschap accepteren of weigeren. Indien je in je profiel hebt ingesteld dat je e-mailmeldingen wilt ontvangen, ontvang je bij een vriendschapsaanvraag een e-mailmelding. Zie de vraag Hoe kan ik e-mail meldingen aan of uitzetten? op deze pagina.

 

  • Waar kan ik zien hoeveel vrienden ik heb?

Deze kun je vinden in ‘Mijn menu' en klik op 'Vrienden'. Hier vind je onder andere een tab beste vrienden, vrienden vrienden aanvragen en de door jou geblokkeerde leden. Je kunt ook naar je profiel gaan, onderaan staat het aantal vrienden vermeld.

 

  • Hoe kan ik leden blokkeren?

Je kunt leden blokkeren door in het profiel van de betreffende persoon te klikken op 'Blokkeer gebruiker'. Je kunt de geblokkeerde leden vinden in ‘Mijn menu' en klik op 'Negeren lijst'.

 

  • kan ik een blokkade ook weer opheffen?

Je kunt bij leden de blokkade opheffen door in het profiel van de betreffende persoon te klikken op 'Maak blokkade ongedaan'.

 

  • Hoe verwijder ik vrienden?

Je kunt vrienden verwijderen door in ‘Mijn menu’ naar ‘Vrienden’ te gaan. Klik rechtsonder bij de betreffende vriend op ‘verbreek vriendschap’.

 


 

  • Waar kan ik mijn afbeeldingen, foto's en video's vinden?

Deze kun je vinden in ‘Mijn menu' en klik op 'Mijn galerij'. Hier vind je een tab met foto's en een tab met video's.

 

  • Hoe kan ik een afbeelding of foto uploaden?

Ga naar ‘Mijn menu’ en klik op 'Mijn galerij'. Hier kun je een afbeelding of foto uploaden vanaf je computer via 'Voeg foto's toe' waarna je hem selecteert op je computer via 'Selecteer bestanden' en daarna klikt op 'Upload'. Let op! Een foto mag niet groter zijn dan 1mb. Indien de foto te groot is dien je deze eerst te verkleinen op je computer.

 

  • Hoe kan ik een video uploaden?

Je kunt helaas geen eigen filmpjes van je computer uploaden. Wel kun je filmpjes van Youtube erin zetten.

 

  • Hoe kan ik een video van youtube erin zetten?

Ga naar ‘Mijn menu’, klik op 'Mijn galerij' en klik op het tabblad "videos". Klik op 'Voeg een youtube video toe'. Pak van het youtube filmpje dat je wil toevoegen de insluit code en plak die in het vak waar insluit code bij staat. Druk nu op "Ontvang youtube data". Youtube vult nu alle andere vakken vanzelf in. Druk op "voeg een youtube video toe" om hem op te slaan.

 

  • Hoe kom ik aan de insluitcode van een Youtube filmpje?

Ga naar het betreffende filmpje op Youtube.com. Klik onder het filmpje op "Delen". Je ziet nu een heleboel icoontjes. Net daarboven staat "Insluiten". Kopieer de code die in het uitgevouwen vak wordt weergegeven. Plak de code zoals beschreven hierboven.

 

  • Waar kan ik zien hoeveel foto's, afbeeldingen of video's ik heb geplaatst?

Deze kun je vinden in ‘Mijn menu' en klik op 'Mijn galerij'. Hier vind je een tab beste foto's en een tab met video's. Je kunt ook naar je profiel gaan, onderaan staat het aantal vrienden vermeld.

 

  • Door wie kunnen mijn afbeeldingen, foto's en video's worden gezien?

Je afbeeldingen en foto's kunnen alleen worden bekeken door geregistreerde leden. Je kunt je afbeeldingen en foto's instellen op online, alleen voor vrienden of privé (alleen ik).

 

  • Hoe verwijder ik foto's, afbeeldingen en video's?

Je kunt foto's, afbeeldingen en video's verwijderen door in ‘Mijn menu’ naar ‘galerij’ te gaan. Vink voor de foto, afbeelding of video het blokje aan om hem te selecteren en klik op 'verwijder'.

 

 


 

  • Hoe kan ik iemand een bericht sturen?

Hiervoor zijn diverse manieren mogelijk. Je kunt iemand een bericht sturen door in het profiel van de betreffende persoon te klikken op 'Maak een bericht'. Hier kun je een titel en bericht invullen waarna je klikt op 'Verzend bericht'. Ook kun je in 'Mijn menu' naar 'Mijn berichten' klikken op de tab 'Maak bericht'. Hier kun je een naam invullen van een lid en een titel plus bericht.

 

  • Waar vind ik mijn verzonden berichten?

Je kunt de verzonden berichten vinden door in ‘Mijn menu’ naar ‘Berichten’ te gaan en de tab 'verzonden berichten' aan te klikken.

 

  • Hoe verwijder ik mijn berichten?

Je kunt berichten uit je inbox verwijderen door in ‘Mijn menu’ naar ‘Berichten’ te gaan. Vink voor het bericht het blokje aan en klik op 'verwijder'.

 

  • Hoe kan ik e-mail meldingen aan of uitzetten?

Ga naar ‘Mijn profiel’ en klik rechts op 'Instellingen'. Hier kun je aangeven dat je e-mail meldingen wilt ontvangen ja of nee.

 


 

  • Is Stomaatjes Gezocht gratis?

Ja. 

 


 

  • Is Stomaatjes Gezocht gratis?

Ja.

 


 

  • Hoe verwijder ik mijn profiel?

Je kunt jouw account laten verwijderen via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. Zodra je aangeeft te willen stoppen met Stomaatjes gezocht worden binnen 48 uur al je gegevens van onze servers verwijderd waarna er over jou niets meer terug te vinden zal zijn op of via Stomaatjes gezocht.

 


 

  • Is je vraag nog niet beantwoord?

Mail dan naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

 

  • Wat gebeurt er als ik de rapporteerknop indruk?

De rapporteer knop is om misbruik te melden. Indien je op deze knop drukt komt dit achter de schermen bij de admin binnen. Wij controleren de melding en nemen indien van toepassing passende maatregelen.